Fakty o šperkoch Pandora, ktoré možno nepoznáte

Toto sú fakty o značke šperkov Pandora
Zdieľaj
LinkedIn

Celosvetový úspech dánskej šperkárskej spoločnosti je do značnej miery záhadou. Odborníci sa ale zhodujú, že Pandora je jednou z tých značiek, ktoré viac ako logo alebo ochrannú známku vštepujú spotrebiteľom pocit. Pôsobia na nich tak vášnivým dojmom, že emócie nakoniec presahujú samotný produkt. Úspech značkových šperkov možno najlepšie ilustrovať faktom, že dnes sa už nik nepýta: „Čo je to Pandora?“ Tematické kolekcie a kúzelné náramky už pozná každý. Dnes vám ale prinášame fakty o šperkoch Pandora, ktoré možno ešte nepoznáte.

Obsah článku

Každý šperk Pandora je ručne dokončený

Spoločnosť Pandora navrhuje a vyrába moderné šperky z vysoko kvalitných materiálov, pričom každý jej kúsok je ručne dokončený s dôrazom na detail. Hoci firma sídli v Dánsku, jej výrobné závody fungujú už desaťročia v Thajsku.

Šperky Pandora sa predávajú vo viac než 70 krajinách na šiestich kontinentoch

Pandora je jednou z tých značiek, ktoré môžeme bez pátosu označiť za svetové. Svoje produkty predáva viac než 70 krajinách na šiestich kontinentoch. Za mimoriadne náročný, ale aj revolučný bol považovaný jej vstup na austrálsky trh, ku ktorému prišlo v roku 2004.

Šperky Pandora má vo svojej ponuke viac než 10 000 kamenných predajní

Predajné miesto alebo predajňu šperkov Pandora nájdete už prakticky na každom mieste sveta. Len samotná značka eviduje približne 9 400 predajných miest a viac než 900 koncepčných predajní. Pripomeňme si, že Pandora bola založená ako malé rodinné klenotníctvo v Kodani.

Spoločnosť Pandora zamestnáva viac než 27 000 ľudí

Pod značkou Pandora v súčasnosti celosvetovo pracuje viac než 27 300 ľudí, pričom takmer polovica z nich pôsobí vo výrobniach v Thajsku. Pripomeňme si, že v roku 1989, keď značka zakladala svoj prvý výrobný závod v Bangkoku, pracovalo na výrobe jej šperkov 10 zamestnancov.

Šperky Pandora patria k tým najpopulárnejším

Pandora platila svojich zamestnancov aj vtedy, keď jej predajne nefungovali

Počas pandémie Covid-19 bolo zatvorených 80% koncepčných predajní Pandora. Spoločnosť napriek tomu po celý čas plnohodnotne platila všetkých svojich zamestnancov, dokonca aj tých, ktorí predtým pracovali v zatvorených predajniach.

Pandora darovala milióny na výskum rakoviny prsníka

Známym faktom o šperkoch Pandora je, že oslavujú ženy, ich výnimočnosť a jedinečné okamihy ich životov. Dôkazom toho sú nielen kolekcie šperkov, ale aj charitatívna činnosť spoločnosti. Od roku 2005 vyzbierala Pandora viac než 2,5 milióna dolárov, ktoré venovala Národnej nadácii pre rakovinu prsníka.

V najúspešnejších rokoch sa v priemere predal jeden šperk Pandora každú sekundu

Pandora sa po značkách Cartier a Tiffany & Co stala treťou najväčšou klenotníckou spoločnosťou na svete z hľadiska tržieb. V roku 2011 sa v priemere predal jeden šperk Pandora každú sekundu.

V dekáde svojho najväčšieho rozmachu Pandora každoročne zdvojnásobila svoj obrat

V roku 2004 bol obrat spoločnosti Pandora „skromné“ 4 milióny dolárov. V roku 2007 už boli maloobchodné tržby na úrovni 500 miliónov dolárov. V roku 2017 boli celkové príjmy spoločnosti približne 3,1 miliardy dolárov.

Kúzelný náramok Pandora je na trhu už 20 rokov

Suverénne najpopulárnejším kúskom z katalógu Pandora je kúzelný náramok so širokou ponukou tematických korálikov. Hoci je aj v súčasnosti považovaný za súčasný a moderný, na trh bol uvedený ešte v roku 2003 v USA. Pandora má v ponuke viac než 600 jedinečných korálikov.

Spoločnosť Pandora má prvenstvá aj v online svete

Ak spomíname zaujímavé fakty o šperkoch Pandora, nemôžeme vynechať ani virtuálny priestor. V súčasnosti je na trhu viac než 180 certifikovaných online predajcov Pandora. Spoločnosť už od júna 2011 vydáva svoj digitálny magazín. V tom istom roku sa jej fun page na Facebooku umiestnila na 1. mieste v sekcii šperkov a na 3. mieste spomedzi všetkých kategórií.

Páčil sa Vám článok? Nezabudnite ho zdieľať.

Zdieľaj

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

Toto sú šperky tejto jesene

Jesenné šperky: Čo nosiť v roku 2024

Zdieľaj LinkedIn Sezóna jeseň/zima 2024 dáva zbohom tichému luxusu, ktorý nahradí výraznými šperkami. V kolekciách jesenných šperkov hrajú hlavnú úlohu perly, výrazné prívesky a komplikované